صفحه نخست پرسش و پاسخ پشتیبانی درباره ما تماس با ما
0939-560-9555 | 0911-913-5905

امروز : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

به وب سایت یک وی پی خوش آمدید

طراحی پوسته و پلاگین فروشگاه خود را به ما بسپارید

تست خرید از فروشگاه یک وی پی

همه چیز درباره لندیگ پیج landing page

لندینگ پیج یا صفحه فرود ، صفحه ای است که بازدیدکننده از طریق این صفحه سفر در وب سایت شما را آغاز می کند به عبارتی به اولین صفحه ایی که بازدیدکننده از آن دیدن می کند و وارد سایت و یا وبلاگ می شود. در حالت معمول مهم ترین صفحه فرود، صفحه اصلی وب سایت می باشد .

صفحه فرود یا Landing Page چیست ؟

کسانی که با فضای سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو آشنا هستند، معمولاً با شنیدن نام صفحه فرود یا Landing Page بحث‌های مربوط به SEO را به خاطر می‌آورند.البته در سئو هم بحث لندینگ پیج یا صفحه فرود وجود دارد، اما اصل این بحث، گسترده‌تر و جدی‌تر است و در فضای بازاریابی محتوا، به مفاهیم دیگری هم اشاره دارد.

landing page صفحه ورود
landing page صفحه ورود

 انواع صفحه فرود

صفحه فرود نخستین صفحه ای است که بازدیدکنندگان سایت / وبلاگ شما، از طریق آن وارد فضای محتوای شما می‌شوند.

معمولاً بازدیدکنندگان، پس از مشاهده‌ی صفحه فرود یکی از سه کار زیر را انجام می‌دهند:

۱- محتوای صفحه را مرور می‌کنند و آن را می‌بندند.

۲- از طریق لینک هایی که در صفحه قرار داده‌اید، به بخش دیگری از سایت / وبلاگ شما می‌روند.

۳- یک اقدام (Action) دیگر (غیر از مشاهده‌ی سایر صفحات) انجام می‌دهند. مثلاً ایمیل خود را در سایت شما ثبت می‌کنند یا یک فایل پیشنهادی شما را دانلود می‌کنند یا در زیر مطلب شما کامنت می‌گذارند یا با شماره‌ تلفنی که در صفحه قرار داده‌اید تماس می‌گیرند یا محصولی را که معرفی کرده‌اید، می‌خرند.

 

landing-page
landing-page

هر سایت، چند صفحه فرود دارد؟

پاسخ به این سوال واضح است: نمی‌دانیم.

صفحه‌ی اصلی و اولیه‌ی سایت که اصطلاحاً به آن خانه یا Home هم می‌گویند، قاعدتاً یک لندینگ پیج کلیدی در هر سایت / وبلاگ است.

اما صفحه اول یک سایت، الزاماً تنها صفحه فرود آن سایت نیست.به عنوان مثال، ممکن است بازدیدکنندگان شما، از طریق جستجو در گوگل به سایت یا نوشته وبلاگ شما برسند.پس صفحه‌ای هم که از طریق موتورهای جستجو به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود، عملاً یک لندینگ پیج محسوب می‌شود.

کسانی که در گوگل، ایجاد فروشگاه آنلاین  را جستجو می‌کنند، به صفحه‌ی فروشگاه یک وی پی  یک وی پی هدایت می‌شوند. این هم یک صفحه فرود دیگر برای یک وی پی است.

علاوه بر صفحه اول سایت و صفحه هایی که در نتایج جستجو می‌آیند، صفحه های فرود دیگری هم می‌توانند در یک سایت وجود داشته باشند.

موارد زیر، چند نمونه صفحه فرود هستند که در بسیاری از سایت‌ها با آنها مواجه شده‌اید:

– صفحه‌هایی که لینک آنها در سایت‌های دیگر آمده است (سایت دوستان یا سایت‌های تبلیغاتی)

– صفحه هایی که در پروفایل‌های خود در شبکه های اجتماعی معرفی می‌کنید (مثلاً در قسمت بیو اینستاگرام)

– صفحه هایی که در نرم افزارهای پیام رسان، لینک آن‌ها را برای دوستان‌تان یا گروه‌ها ارسال می‌کنید.

– صفحه‌هایی که در ایمیل مارکتینگ، لینک آنها را برای مخاطبان خود می‌فرستید و تعداد زیادی از بازدیدکنندگان، از طریق آن صفحه ها وارد سایت شما می‌شوند (مثلاً صفحه هایی که در خبرنامه یک وی پی معرفی می‌شوند)

– صفحه‌هایی که از طریق پیامک، یا از طریق اپلیکیشن‌های موبایل، به کاربران معرفی می‌شوند تا مخاطب با کلیک بر روی آنها، وارد سایت شود.

صفحه ورود
صفحه ورود

اهمیت صفحه فرود

بعید است لازم باشد بر اهمیت صفحه فرود تاکید کنیم.صفحه فرود یا لندینگ پیج ویترین سایت و وبلاگ شماست. مخاطب بر اساس صفحه فرود، در مورد کار شما، نوشته شما، محصول شما و برند شما قضاوت می‌کند. با بزرگ شدن سایت یا وبلاگ شما، احتمالاً به سادگی نمی‌توانید همه‌ی صفحه‌های ورود خود را مدیریت کنید (همین الان که در حال خواندن این پست هستید، یک وی پی چند هزار صفحه‌ی ورود دارد).بنابراین، احتمالاً باید تعدادی از صفحه‌های ورود کلیدی را انتخاب کنید و بر روی آن‌ها وقت بیشتری بگذارید.

 

برخی از معیارهای زیر (یا ترکیب آنها) می‌توانند برای انتخاب صفحه های ورود کلیدی مناسب باشند:

سایت‌های دیگر به کدام‌یک از صفحات شما لینک می‌دهند؟ صفحه‌ی اصلی؟ یا برخی نوشته‌های خاص شما؟ این صفحه‌ها می‌توانند برای شما بسیار مهم باشند.

کدام صفحات شما در هفته (یا ماه) بیشترین تعداد ورودی را از طریق گوگل و سایر موتورهای جستجو دارند؟ سرمایه گذاری برای بررسی و ویرایش و بهینه سازی این صفحه‌ها، منطقی و ضروری است.

کدام صفحه های شما، درآمدزا هستند؟ ممکن است یک صفحه در ماه ۵۰ ورودی داشته باشد و صفحه‌ی دیگری ۵۰۰۰ ورودی. اما اگر در صفحه‌ای که ۵۰ ورودی دارید، یک بسته آموزشی صدهزارتومانی می‌فروشید، منطقی است آن را جدی بگیرید و به خاطر بازدید نسبی پایین از فهرست اولویت‌ها خارج نکنید.

اگر قصد دارید لینک برخی صفحات وب‌سایت / وبلاگ خود را از طریق تلگرام یا سایر نرم افزارهای پیام رسان برای دیگران ارسال کنید و امیدوار هستید که به صورت وایرال و ویروسی دست به دست شود، حتماً آن صفحه را به عنوان یک صفحه فرود جدی مورد توجه قرار دهید.

حالا که با مفهوم و انواع صفحات ورود آشنا شدید شاید بد نباشد  پستی را که در مورد نکات مهم در  طراحی صفحه ورود منتشر شده  را نیز بخوانید …

-
شما اولین نفری هستید که در این مورد دیدگاهی بیان می کنید ارسال دیدگاه

کدها
کلمات کلیدی
تمام حقوق مادی و معنوی برای وب سایت یک وی پی محفوظ است. استفاده از مطالب وب سایت ،فقط در صورت ذکر منبع مجاز می باشد.
© All rights reserved 1wp.ir 2010-2017.