کسب درآمد آنلاین از فروش فایل

1wp.ir

صفحه نخست درباره ما تماس با ما

امروز : دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷

به وب سایت یک وی پی خوش آمدید

پوسته های یک وی پی امکان ایجاد فروشگاه های آنلاین فایل را برای شما مهیا می کند

تست خرید از فروشگاه یک وی پی

چطور لندینگ پیج خود را بسازیم

لندینگ پیج یا صفحه فرود ، صفحه ای است که بازدیدکننده از طریق این صفحه سفر در وب سایت شما را آغاز می کند به عبارتی به اولین صفحه ایی که بازدیدکننده از آن دیدن می کند و وارد سایت و یا وبلاگ می شود. در حالت معمول مهم ترین صفحه فرود، صفحه اصلی وب سایت می باشد .

صفحه فرود یا Landing Page چیست ؟

کسانی که با فضای سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو آشنا هستند، معمولاً با شنیدن نام صفحه فرود یا Landing Page بحث‌های مربوط به SEO را به خاطر می‌آورند.البته در سئو هم بحث لندینگ پیج یا صفحه فرود وجود دارد، اما اصل این بحث، گسترده‌تر و جدی‌تر است و در فضای بازاریابی محتوا، به مفاهیم دیگری هم اشاره دارد.

landing page صفحه ورود
landing page صفحه ورود

 انواع صفحه فرود

صفحه فرود نخستین صفحه ای است که بازدیدکنندگان سایت / وبلاگ شما، از طریق آن وارد فضای محتوای شما می‌شوند.

معمولاً بازدیدکنندگان، پس از مشاهده‌ی صفحه فرود یکی از سه کار زیر را انجام می‌دهند:

۱- محتوای صفحه را مرور می‌کنند و آن را می‌بندند.

۲- از طریق لینک هایی که در صفحه قرار داده‌اید، به بخش دیگری از سایت / وبلاگ شما می‌روند.

۳- یک اقدام (Action) دیگر (غیر از مشاهده‌ی سایر صفحات) انجام می‌دهند. مثلاً ایمیل خود را در سایت شما ثبت می‌کنند یا یک فایل پیشنهادی شما را دانلود می‌کنند یا در زیر مطلب شما کامنت می‌گذارند یا با شماره‌ تلفنی که در صفحه قرار داده‌اید تماس می‌گیرند یا محصولی را که معرفی کرده‌اید، می‌خرند.

 

landing-page
landing-page

هر سایت، چند صفحه فرود دارد؟

پاسخ به این سوال واضح است: نمی‌دانیم.

صفحه‌ی اصلی و اولیه‌ی سایت که اصطلاحاً به آن خانه یا Home هم می‌گویند، قاعدتاً یک لندینگ پیج کلیدی در هر سایت / وبلاگ است.

اما صفحه اول یک سایت، الزاماً تنها صفحه فرود آن سایت نیست.به عنوان مثال، ممکن است بازدیدکنندگان شما، از طریق جستجو در گوگل به سایت یا نوشته وبلاگ شما برسند.پس صفحه‌ای هم که از طریق موتورهای جستجو به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود، عملاً یک لندینگ پیج محسوب می‌شود.

کسانی که در گوگل، ایجاد فروشگاه آنلاین  را جستجو می‌کنند، به صفحه‌ی فروشگاه یک وی پی  یک وی پی هدایت می‌شوند. این هم یک صفحه فرود دیگر برای یک وی پی است.

علاوه بر صفحه اول سایت و صفحه هایی که در نتایج جستجو می‌آیند، صفحه های فرود دیگری هم می‌توانند در یک سایت وجود داشته باشند.

موارد زیر، چند نمونه صفحه فرود هستند که در بسیاری از سایت‌ها با آنها مواجه شده‌اید:

– صفحه‌هایی که لینک آنها در سایت‌های دیگر آمده است (سایت دوستان یا سایت‌های تبلیغاتی)

– صفحه هایی که در پروفایل‌های خود در شبکه های اجتماعی معرفی می‌کنید (مثلاً در قسمت بیو اینستاگرام)

– صفحه هایی که در نرم افزارهای پیام رسان، لینک آن‌ها را برای دوستان‌تان یا گروه‌ها ارسال می‌کنید.

– صفحه‌هایی که در ایمیل مارکتینگ، لینک آنها را برای مخاطبان خود می‌فرستید و تعداد زیادی از بازدیدکنندگان، از طریق آن صفحه ها وارد سایت شما می‌شوند (مثلاً صفحه هایی که در خبرنامه یک وی پی معرفی می‌شوند)

– صفحه‌هایی که از طریق پیامک، یا از طریق اپلیکیشن‌های موبایل، به کاربران معرفی می‌شوند تا مخاطب با کلیک بر روی آنها، وارد سایت شود.

صفحه ورود
صفحه ورود

اهمیت صفحه فرود

بعید است لازم باشد بر اهمیت صفحه فرود تاکید کنیم.صفحه فرود یا لندینگ پیج ویترین سایت و وبلاگ شماست. مخاطب بر اساس صفحه فرود، در مورد کار شما، نوشته شما، محصول شما و برند شما قضاوت می‌کند. با بزرگ شدن سایت یا وبلاگ شما، احتمالاً به سادگی نمی‌توانید همه‌ی صفحه‌های ورود خود را مدیریت کنید (همین الان که در حال خواندن این پست هستید، یک وی پی چند هزار صفحه‌ی ورود دارد).بنابراین، احتمالاً باید تعدادی از صفحه‌های ورود کلیدی را انتخاب کنید و بر روی آن‌ها وقت بیشتری بگذارید.

 

برخی از معیارهای زیر (یا ترکیب آنها) می‌توانند برای انتخاب صفحه های ورود کلیدی مناسب باشند:

سایت‌های دیگر به کدام‌یک از صفحات شما لینک می‌دهند؟ صفحه‌ی اصلی؟ یا برخی نوشته‌های خاص شما؟ این صفحه‌ها می‌توانند برای شما بسیار مهم باشند.

کدام صفحات شما در هفته (یا ماه) بیشترین تعداد ورودی را از طریق گوگل و سایر موتورهای جستجو دارند؟ سرمایه گذاری برای بررسی و ویرایش و بهینه سازی این صفحه‌ها، منطقی و ضروری است.

کدام صفحه های شما، درآمدزا هستند؟ ممکن است یک صفحه در ماه ۵۰ ورودی داشته باشد و صفحه‌ی دیگری ۵۰۰۰ ورودی. اما اگر در صفحه‌ای که ۵۰ ورودی دارید، یک بسته آموزشی صدهزارتومانی می‌فروشید، منطقی است آن را جدی بگیرید و به خاطر بازدید نسبی پایین از فهرست اولویت‌ها خارج نکنید.

اگر قصد دارید لینک برخی صفحات وب‌سایت / وبلاگ خود را از طریق تلگرام یا سایر نرم افزارهای پیام رسان برای دیگران ارسال کنید و امیدوار هستید که به صورت وایرال و ویروسی دست به دست شود، حتماً آن صفحه را به عنوان یک صفحه فرود جدی مورد توجه قرار دهید.

 

نکاتی که باید در هنگام طراحی لندینگ پیج رعایت کنیم:

 

۱- از عناوین و سر تیتر های جذاب و چشم نواز استفاده کنید

به طور متوسط از هر ۱۰ نفر ۸ نفر فقط عناوین را می خوانند! اما فقط ۲ نفر از هر ۱۰ نفر باقی مطلب را می خوانند! شما نیاز به یک تیتر اصلی دارید که بتواند توجه خوانندگان را جلب کند دارید. عنوان شما باید تا جای ممکن مختصر باشد. در مرحله بعدی یک تیتر زیر مجموعه برای تیتر اصلی بسازید که موضوع اصلی را بیشتر باز کند و توضیحات بیشتری بدهد.دوستان توجه داشته باشید که مردم با نگاه اجمالی و سرسری مطالب را می خوانند. باید مطمئن باشید که آنها جان کلام را در چند ثانیه دریافت کنند.

landing page

landing page

۲- لندینگ-پیج (Landing Page) شما تصاویر و فیلم دارند؟

در صفحه لندینگ پیج خودتان تصاویر یا ویدیو های باارزش را برای بالاترین بخش در نظر می گیرید. این یک روش کاربردی و قدیمی است که در روزنامه ها هم استفاده می شود، اما برای صفحات مجازی هم همان کاربرد را دارد. تصاویر می توانند خوانندگان را جذب کنند. در نظر داشته باشید که تصاویر مناسب و قانع کننده، آنها را برای اسکرول کردن و خواندن محتوای شما تشویق می کند.تصاویر خارق العاده شما باید مستقیما با چیزی که به فروش می گذارید ارتباط داشته باشند.
اگر می خواهید یک محصول را معرفی کنید، باید در تصویر یا اثر گرافیکی آن را قرار بدهید. اگر چیزی غیر محسوس تر را به فروش می گذارید، مثل یک سرویس خاص، باید یک تصویر یا ویدئو که نشان دهد افراد از فواید آن لذت می برند را قرار دهید. عنوان تان را با تصویر پیوند بزنید و ترکیب موفقیت آمیزی خلق کنید.

۳- مزایا و فواید را لیست کنید

مردم عاشق مزایا هستند، همچنین عاشق لیست های نقطه دار (bulleted list) ها هستند. لیستهایی که در ابتدای هر مورد یک نقطه قرار می گیرد. هر دو را با هم تهیه کنید یعنی لیست مزایا با نقطه گذاری.

۴- مهمترین آیتم ها را در بالای صفحه قرار دهید

مردم ۸۰ درصد وقتشان را در بالاترین بخش های وب سایت می گذرانند. باید یک تعادل برقرار کنید، می دانم پس از خواندن این بخش می خواهید تا جایی که ممکن است محتوای بیشتری را در بالای صفحات مهم و محبوب خودتان قرار بدهید، اما دوستان شما که نمی خواهید این کار تصویر درهم و برهمی به ظاهر سایتتان بدهد؟

۵- پیام دعوت بدون نقص منتشر کنید

دکمه ها باید برجسته ترین المان برای صفحه فرودتان باشند. نمی خواهید که بازدیدکنندگان سایت شما برای یافتن صفحه ثبت نام یا بخش همکاری و یا خرید دچار سردرگمی شوند. از صفحه نمایش فاصله بگیرید کمی چشمانتان را بفشارید تا دیدتان تار شود. حال آیا هنوز آن بخش ها برجستگی و وضوح لازم را دارند؟ اگر در بقیه محتوای صفحه ادغام شوند یا اینطور بگویم که در صفحه گم شوند آنجاست که باید دست به کار بشوید و اقدامات لازم را برای بهبود آن انجام بدهید.

۶- در شبکه های اجتماعی اثبات اعتبار کنید

بسیاری از مصرف کنندگان و خریداران قبل از خرید به بازبینی های محصولات در اینترنت نگاه می اندازند و باید گفت بررسی ها و اظهار نظرات مصرف کنندگان در مورد یک محصول بسیار بیشتر از توضیحاتی که توسط تولیدکنندگان ارائه می شود قابل اعتمادتر هستند. به هر حال هر چیزی را که بخواهید به فروش برسانید، باید اعتبار کسب کنید. قرار دادن نظرات خریداران یا آرم مشتری و یا هر دو را درلیست موارد ضروری که باید در صفحه فرود قرار داده شوند در نظر بگیرید.

۷- حواس پرتی ها را به حداقل برسانید

حذف لینک ها (از جمله جهت یابی های سایت یا آرشیو سایت ) نرخ تبدیل شما را بالا می برند. خیلی واضح است، شما هنوز می خواهید لوگوی کسب و کارتان را نگه دارید که برندتان را به مخاطبان معرفی کنید و آن را به صفحه اصلی سایت خودتان لینک کنید. اما اشتباه نکنید! هدف این است که تا جای ممکن جزئیات صفحه فرود را به حداقل برسانید. این یعنی اینکه sidebar را هم باید فدا کنید. هر چقدر گزینه های بیشتری به مخاطبان بدهید، رقبای بیشتری برای دکمه دعوت به اقدام (call to action) که ممکن است دکمه ثبت نام یا خرید یا موارد مشابه باشد به وجود می آورید.

۸- موانعی که باعث رنجش مشتری و مانع از اقدام او می شود را هدف بگیرید

فراتر از همه اینها، مطمئن شوید صفحه فرود شما دو چیز را انجام می دهد:

یک مانع را معرفی می کند
آن مانع را به راه حل شما لینک می کند

مهم نیست کسب و کار یا فضای بازار شما چگونه باشد، همیشه یک مانع وجود دارد. فقط سطح شدت آن متفاوت است. بدون وجود کمبودها و موانع، خریداران در اینترنت به دنبال راه حل برای آن نمی گردند که احتمالا صفحه شما را پیدا کنند یا بر روی لینکی که در ایمیل برایشان قرار دادید کلیک کنند. بازدید کنندگان وقتی که به صفحه فرود شما وارد می شوند دنبال چیزی می گردند. مطمئن شوید تقریبا هر چیزی که در آن صفحه می بینند یکی از دو مورد بالا را به کار می گیرد.
اگر بازار هدف شما از لامپ های بی کیفیت متنفر است یا از اینکه زود به زود ناچار به تعویض لامپ است، راه حل شما باید لامپ های درخشان تر با کیفیت تر و با دوامتر باشد. اگر در کسب و کار خودروهای لوکس مشغولید، باید دنبال کمبود ها در لذتبخش بودن کالا باشید و نه یک معضل دردسر ساز. علاقمندان به خودرو معمولا به دنبال خودنمایی یا جلب توجه در اجتماع هستند یا شاید یک خودرو قابل اطمینان و راحت می خواهند.

۹- از دیگران یاد بگیرید

هیچ اشکالی ندارد که استایل صفحه فرود شما بر مبنای استایلی باشد که قبلا در جای دیگری دیده اید! اگر از یک کسب و کار که بسیار بزرگتر از کسب و کار شماست الهام می گیرید، بخش بازاریابی آن کسب و کار قطعا وقت و سرمایه زیادی صرف توسعه و تست چیزی که الان می بینید کرده است.
از دانش آنها به نفع خود استفاده کنید، اما دقیقا طرح آنها را کپی نکنید. توجه کنید که کدام اجزاء و تاکتیک ها بیشتر جواب می دهند. بعد به نکات بالا مراجعه کنید تا تحلیل کنید چه چیزی باعث شده صفحه آنها تا این حد پر مخاطب شود. وقتی که فهمیدید یک صفحه فرود چطور کار می کند، می توانید از آن استراتژی موفقیت آمیز بدون سرقت ایده و طراحی دیگران بهره ببرید.

 

همچنان استفاده از ایمیل مارکتینگ قدرتمندترین و بهترین ابزار برای ارتباط با بازدیدکنندگان است. خیلی ها بر این باور هستند که ایمیل مارکتینگ دیگر جواب نمی دهد و صفحات فرود قدیمی شده اند! اما من معتقدم هنوز هم قدرتمندترین روش برای ارتباط و فروش بیشتر به مشتریان، بازاریابی ایمیلی می باشد و همچنان بهترین، قوی ترین و اصلی ترین روش جذب ایمیل کاربران هدف لندینگ پیج می باشد.

منبع

« مطلب بعدی 20 قانون مهم برای نوشتن یک پست خوب
مطلب قبلی » 20 نکته مهم درباره صفحه فرود