یک وی پی

دانلود پوسته و پلاگین وردپرس

راه اندازی فروشگاه آنلاین فایل
برای جستجو، کلمه کلیدی را وارد کنید
صفحه نخست وردپرس سئو بازاریابی کتابخونه گوناگون پرسش و پاسخ پشتیبانی درباره ما تماس با ما

۱۰ اصل برای افزایش فروش آنلاین

0
در این مطلب با 10 اصل مهم برای جلوگیری از شکست در فروش آنلاین آشنا میشیم. با رعایت موارد گفته شده منتظر رشد صعودی فروش وب سایت خودتون باشید. برای اینکه این 10 اصل فروش اینترنتی رو یاد بگیرید در ادامه پست با ما همراه باشید.

داستان از جایی شروع میشه که شما وب سایت خودتون رو تازه راه انداختید و محصولات و خدمات خودتون رو تعریف کردید و بعد از هزینه های زیاد بابت هاست و قالب و سئو و بک لینک و تبلیغ و هزار جور هزینه ریز و درشت دیگه منتظر هستید که درآمد وب سایت شما مثل کنتور برق براتون شماره بندازه … اما … ولی …!!!

روزها و هفته ها و  شاید ماه ها می گذره و خبری از اون رویایی که در سر داشتید نبود و ذهن شما همیشه درگیر این هست که کجای کار رو اشتباه کردید. خیلی ها همین جا عطای فروشگاه داری رو به لقای اون می بخشند و بعضی دیگه نا امید نمیشن و دوام میارن و بعد از چند ماه اضافه تر عطای اون رو به لقای اون می بخشند.

اما چرا …!!!؟

همیشه راه اندازی وب سایت و ایجاد فروشگاه آنلاین نقطه شروع و نقطه صفر یک وب سایت و کسب و کار  هست. سیاست های بازاریابی و تبلیغات و سایر فعالیت های مرتبط شما مثل معرفی محصول و انتشار عکس و فیلم و فعالیت در شبکه های اجتماعی و  … منجر به جلب توجه و جذب بازدید کننده به وب سایت شما خواهد شد و با سرعتی آهسته تر از حرکت یک لاک پشت در سربالایی یک سنگلاخ ( برای نشون دادن عمق فاجعه مثال بهتری پیدا نکردم )، تعداد بازدید وب سایت شما رشد صعودی خواهد داشت، به تدریج با نتیجه دادن فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی شما، کمی بازدید وب سایت شما به حد انتظارات شما می رسد و کمی فروش خواهید داشت و وقتی کار شما روی غلطک افتاد می تونید یک نفس راحت بکشید و اگر روزی ۱۴ ساعت مشغول وب سایت بودید، حالا از این به بعد باید ۲۰ ساعت برای وب سایت زحمت بکشید؛ چون برای نگه داشتن وب سایت در این وضعیت، راهی به جز کار بیشتر و پیشرفت نخواهید داشت.

 

اصول فروش آنلاین
اصول فروش آنلاین

۱۰ اصل کوچیک برای نتایج بزرگ در فروش

 

امروز اتفاقی با دنبال کردن چند لینک به وبسایت آقای محمود بشاش در رابطه با دیجیتال مارکتینگ رسیدم . مطلب بسیار خوبی بود و البته تمام موارد ذکر شده برام خاطره بود(!) برای همین گفتم  خالی از لطف نیست که با خوانندگان گرامی یک وی پی هم یادآوری کنم  :

 

۱- جلب اعتماد مشتری 

مهم ترین رکن هر فروشگاه فیزیکی و غیر فیزیکی، مطمئنا اعتماد هست. وقتی اعتمادی نباشه فروشی هم در کار نیست.

 

۲- ارائه سرویس های رایگان 

گاهی مطالب و نکاتی که برای فروشگاه های اینترنتی جزو بدیهیات هست برای مشتری و بازدیدکننده حکم یک علامت سوال بسیار بزرگ رو داره. حالا اگر ما بتونیم بخشی از کتاب، فایل، دوره آموزشی و … رو به عنوان نمونه برای مشتری بفرستیم، با این کار به بسیاری از سوالات و ابهامات جواب دادیم و بازدید کننده هم می تونه تصمیم بگیره که داره برای چی داره هزینه می کنه.

 

۳- تعیین قیمت کالا و خدمات 

همانند فروشگاه های فیزیکی، هر کالا و یا خدماتی باید قیمتی داشته باشه تا تکلیف بازدیدکننده مشخص باشه. وقتی کالا و یا خدماتی قیمت نداشته باشه جدا از اینکه قابلیت پرداخت رو هم نخواهد داشت؛ چه انتظاری از بازدیدکننده و مشتری بالقوه داریم. نمونه بارز و عینی این مطلب، بعضی از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی مثل طراحان وب و یا خدمات سئو هستش که بارها و بارها وب سایت رو از بالا تا پایین شخم زدم بلکه یک تعرفه و یا قیمتی و حتی عددی از  هزینه خدماتشون رو جایی ذکر کرده باشن … ولی دریغ و افسوس .

 

۴- ارتباطات مدوام

چیز جالبی که به ذهنم می رسه که مصداق کامل و بلامنازع این مطلب هست پیامک های مناسبتی یکی از موسسات – تاره تبدیل به بانک شده – هست که هیچ مناسبتی رو از روی تقویم حروم نکرد و حتی تنها کسی که در این چند سال اخیر، تولدم رو تبریک گفت و  همیشه به یاد من بود. در حالیکه یادمه چند سال پیش وقتی حسابم رو داشتم اونجا می بستم، موجودی ام کاملا صفر شده یود. اینجا جا داره از اون بانک محترم تشکر کنم. به این میگن ارتباطات مداوم. جدیدا هم باب شده که اگر توی انجمنی عضو هستید و برای مدت کوتاهی بهش سر نزده باشید براتون ایمیل میاد که دلمون براتون تنگ شده و ما رو از نگرانی نجات بدید . حالا نه دقیقا با این جملات، یه چیزایی شبیه به این.

ارسال جزئیات محصول، ارسال کدهای تخفیف، اطلاع رسانی در مورد آپدیت ها و به روزرسانی ها، ارسال خبرنامه ها و مقالات در قالب خبرنامه و کلا هر چیزی که بشه این ارتباط رو با مشتری حفط کنه، می تونه در این زمینه مفید باشه.

 

۵- کشف انتظارت مشتری

هیچ محصول و خدمتی کامل نیست و میشه با دریافت پیشنهادات، نظرات، انتقادات و  تجربیات خریداران، محصولات و خدمات بهتری و با کیفیت تری به مشتری ارائه داد، مخصوصا وقتی بحث رقابت هم پیش بیاد. دقیقا چیزی که در صنعت خودروسازی ایران و امثالهم مشاهده نمی کنیم ( به لقمان گفتند ادب از که …)

 

۶- ارائه محصولات با قیمت های متنوع

با ازائه کالا و خدماتی با قیمت های مختلف و متنوع، این اجازه و انتخاب رو به مشتریان و خریداران میدیم که بهترین کالا و خدمات رو بسته به بودجه خودشون انتخاب کنن و برای نمونه و ذکر مثال بازم رجوع کنید به مثال بالا.

 

۷- کاهش ریسک خرید

هیچ چیزی وحشتناک تر از این نیست که در برابر پولی که پرداخت کردیم چیزی به غیر از چیزی که انتظارش رو داشتیم دربافت کنیم، در اینجا خرج کردن واژه درستی نیست و بهتره از افعال از دست دادن و هدر رفتن و افعال مشابه اون استفاده کرد.

یکی از راه های کاهش و به صفر رسوندن ریسک خرید، تضمین بازگشت وجه هست. تضمین اینکه با توجه به توضیحات و معرفی محصول و خدمات، در صورت مغایرت کالا و یا خدمات و عدم رضایت، مبلغ خرید برگشت داده بشه.  هرچند تضمین بازگشت وجه حتی در برخی از بزرگترین شرکت های اینترنتی هم شعاری بیش نیست؛ اماخیلی از فروشگاه های اینترنتی و فعالان این حوزه، به سختی به این اصل پایبند و معتقد هستند که از همین جا بهشون درود می فرستیم.

 

۸- ارائه اطلاعات رایگان

در مورد برخی از کالاها، محصولات و خدمات چارچوب های مشخصی وجود نداره و باید توسط فروشگاه ها و ارائه دهنده های خدمات دقیقا روشن بشه، مثل طراحی وب و یا خدمات سئو و خدماتی از این قبیل که بیشتر به توافق بین طرفین مربوط میشه. در این موارد مشخص کردن لیست جزئیات و ذکر نکات مبهم می تونه به خریداران در  انتخاب محصول و خدمات کمک کنه. ساده ترین نمونه در این زمینه انتشار کتابچه های راهنما با فرمت pdf و یا انتشار ویدئوهای حاوی توضیحات محصول و خدمات هست و همین طور انعکاس تجربیات خریداران قبلی.

 

۹- پشتیبانی و خدمات پس از فروش

مثل معروفی هست که نگه داشتن یک مشتری، سخت تر از جذب یک مشتری جدید هست. در واقع یک خریدار بعد از خرید محصول و یا خدمات، شایستگی این رو خواهد داشت که از راهنمایی و خدمات پس از فروش برخوردار بشه و کیفیت این خدمات، تعیین کننده این خواهد بود که خریدار به ما و خدمات ما وفادار بمونه یا نه.

 

۱۰ – مورد دهم برای شما رزرو شده …

شما هم حتما تجربه تلخ و یا شیرین در زمینه خرید و فروش اینترنتی داشتید؛ مورد شماره ۱۰ به طور اختصاصی برای شما کنار گذاشته شده تا در مورد اون نظر خودتون رو توی بخش نظرات اعلام بفرمائید.

 

با الهام از این پست از وب سایت آقای محمود بشاش

شما اولین نفری هستید که در این مورد دیدگاهی بیان می کنید ارسال دیدگاه

تمام حقوق مادی و معنوی برای وب سایت یک وی پی محفوظ است. استفاده از مطالب وب سایت ،فقط در صورت ذکر منبع مجاز می باشد.
© All rights reserved 1wp.ir 2010-2018.