کسب درآمد آنلاین از فروش فایل

1wp.ir

صفحه نخست درباره ما تماس با ما

امروز : سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷

به وب سایت یک وی پی خوش آمدید

چنانچه مشکل و یا ابهامی در زمینه پوسته و یا پلاگین ها دارید؛ از بخش تماس با ما اقدام کنید

تست خرید از فروشگاه یک وی پی

فروشگاه آنلاین را بهتر بشناسیم

فروشگاه های آنلاین بخشی از تجارتهایی را تشکیل می‌دهند که در فضای اینترنت هستند این فروشگاه ها با تنوع و خلاقیتی که دارند مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کنند و البته درآمد زایی بالایی هم دارند مثلا در سال های اخیر رشد این فروشگاه ها و امکانات آنها افزایش یافته است.

تعداد فروشگاه های آنلاین در جهان روز به روز در حال افزایش هستند اما با توجه به افزایش تعداد این فروشگاه ها و درآمد آنها مهمترین چیزی که می‌تواند به جذابیت آنها کمک کند طراحی این وب سایت ها برای فروش آنلاین محصولات است.

 

online-فروشگاه

online-فروشگاه

دهها سال پیش، شاید کسی فکر نمی‌کرد روزی برسد که تقریبا بیشتر امور روزانه و حتی خریدکردن را بتوان از طریق اینترنت و در منزل انجام داد.

برای بسیاری از ما که یا وقت کافی نداریم یا شلوغی مراکز خرید و ترافیک خیابان‌ها کلافه‌مان می‌کند، خرید اینترنتی بهترین راه‌حل است. واقعا از این بهتر نمی‌شود که در خانه بنشینی و با چند کلیک و واردکردن یک سری اطلاعات خریدهایت را انجام بدهی؛ تازه چیزی که سفارش داده‌ای را صاف می‌آورند دمِ درِ خانه تحویل می‌دهند! البته همه‌ی اینها زمانی به وقوع می‌پیوندد که یک خرید اینترنتی مطمئن انجام داده باشیم.

احتمالا شما هم به دنبال راهی هستید تا درآمد ماهیانه‌ی فروشگاه آنلاین خود را افزایش دهید؟ آرزویی که کاملا دست‌یافتنی است و آدم‌های زیادی هر روز موفق می‌شوند درآمد خود را از کسب‌ و‌ کارهای آنلاین افزایش دهند.

با توجه به افزایش سالانه‌ی خرده‌‌فروشیِ آنلاین، این روزها بازارِ راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین بسیار داغ است. خرده‌فروشی آنلاین تنها در سال ۲۰۱۴ میلادی تقریبا ۱۵.۷ درصد رشد داشته است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۳، این رشد تنها ۴.۴ درصد بوده است.

آماری که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند در خانه یا به وسیله‌ی تلفن همراه خرید کنند تا اینکه حضوری به مغازه‌ها سر بزنند.

با توجه به رشد روز افزون مفاهیمی مانند خرید آنلاین، فروشگاه آنلاین، کسب و کار آنلاین، خرید اینترنتی، فروشگاه اینترنتی که در سالهای اخیر دیگر مانند گذشته واژه ای نامأنوس  نیست و همه افراد از هر قشری گرچه ممکن است تا کنون تجربه نکرده باشند، برایشان آشناست و بارها در موردش شنیده و یا خوانده اند، لذا از این دیدگاه آشنایی با این مفاهیم، استانداردها و انتظارها و واقعیتهای کاربردی در خصوص فروشگاه آنلاین خصوصا برای تازه واردین به این حوزه و افرادی که علاقمند هستند کسب و کار خود را در فضای مجازی توسعه دهند بسیار ضروری می نماید،

در این مقاله سعی شده است تمامی آنچه در خصوص فروشگاه هایی اینترنتی باید بدانید تا حد امکان پوشش داده شود.

فروشگاه اینترنتی به سایتی گفته می شود که به ارائه کالا یا خدماتی به صورت آنلاین مشغول است، در ایران مدتی است که بازار فروشگاه اینترنتی و خرید آنلاین بسیار داغ و پر از خبرهای جدید است.

امروزه فناوری باعث شده تا بسیاری از فعالیت‌های زندگی ما به آسانی انجام شوند. ما باید در هنگام نیاز، برای خرید به فروشگاه رفته و خریدهای مورد نیاز خود را انجام دهیم؛ اما امروزه شما نیازی به ترک خانه نداشته و می‌توانید تنها با چند کلیک و بدون ترک منزل خریدهای لازم خود را انجام داده و درب منزل تحویل بگیرید. این دقیقا همان کاری است که فروشگاه‌های آنلاین برای برآوردن نیازهای مشتریان خود انجام می‌دهند.

فروشگاه‌های آنلاین یا همان فروشگاه‌های اینترنتی، امروزه به سرعت در حال افزایش هستند و تعداد آن‌ها روز به روز در حال زیاد شدن است. افزایش تعداد فروشگاه‌های آنلاین به شما این امکان را می‌دهد تا با توجه به نیاز خود، بهترین محصول را با بهترین قیمت انتخاب کرده و خرید کنید. خوشبختانه، اخیرا در ایران هم فروشگاه‌های اینترنتی با رشد قابل توجهی همراه بوده‌اند و توانسته‌اند تا حدی نیازهای مشتریان خود را برطرف سازند.

 

آشنایی-با-فروشگاه-های-آنلاین

آشنایی-با-فروشگاه-های-آنلاین

 

خرید اینترنتی (به انگلیسی: Online Shopping) نوعی خرید است که از طریق فروشگاه‌های اینترنتی انجام می‌شود. از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سایت‌های خرید اینترنتی می‌توان به سایت‌های ebay و آمازون اشاره کرد.

اولین بار در سال ۱۹۹۱ تیم برنرز لی تجارت الکترونیک را پایه‌گذاری کرد و در سال ۱۹۹۴ که بانکداری آنلاین ایجاد شد، شرکت پیتزا هات اولین فروش اینترنتی خود را آغاز کرد و در همان سال شرکت نت اسکیپ ارتباط امنیت لایه انتقال (SSL) را ابداع و ایجاد کرد و خرید اینترنتی به وسیله این پروتوکل ایجاد شد.[۱] همچنین در همان سال کمپانی آلمانی اینترشاپ(Intershop) اولین سیستم فروش اینترنتی خود را ایجاد کرد. ۱۹۹۵ شرکت آمازون. کام و سال ۱۹۹۶ شرکت ebay نیز فعالیت‌های خود را شروع کردند.

عملکرد و نحوه کار فروشگاه های آنلاین

در این نوع فروشگاه که بعد از به وجود آمدن اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت، فروشنده لیست و مشخصات کالاهای خود را در سایت قرار می‌دهد و خریدار پس از مراجعه به این سایت و مطالعهٔ مشخصات و ویژگی‌های کالا، نسبت به ثبت سفارش خرید از فروشگاه اقدام می‌کند.

این سفارش‌ها پس از بررسی و تأیید نهایی توسط مسئولان سایت با توجه به نوع کالا و حجم و وزن آن توسط پیک موتوری، پست یا باربری به آدرس سفارش‌دهنده ارسال می‌شود و وجه کالا به  روش‌های مختلف قابل پرداخت می‌باشد. امروزه تجارت الکترونیک در سر تا سر دنیا بسیار رواج پیدا کرده‌است.

اغلب پرداخت در این فروشگاه‌های اینترنتی به وسیله ابزارهای پرداخت الکترونیک قابل انجام است. کارت‌های پرداخت الکترونیک، چه به صورت مجازی (فقط قابل استفاده در فضای اینترنت) و چه به صورت فیزیکی اغلب قابل استفاده در چنین محیط‌هایی هستند. البته فروشگاه‌های اینترنتی محلی معمولاً قابلیت تحویل پول در هنگام دریافت کالا را نیز دارند، ولی در خریدهای اینترنتی جهانی معمولاً چنین امکانی فراهم نیست.

فروشگاه‌های موفق اینترنتی معمولاً ابتدا باید اعتماد مشتری را جلب نمایند تا به موفقیت دست بایند. بهترین قیمت همراه با کیفیت عرضه باید واقعی باشد. زیرا مشتریان در فضای مجازی به راحتی هر فروشگاهی را با دیگران مقایسه می‌کنند و تا به آن اطمینان نکنند دست به خرید نمی‌زنند.

خرید اینترنتی در جهان روز به روز به صرفه تر و مناسبتر از گذشته شده و اجازه مقایسه قیمت/کیفیت و خدمات کالا را به مصرف‌کنندگان می‌دهد. بدین ترتیب رضایت مشتریان بیش از  پیش شده و اغلب ترجیح می‌دهند خرید خود را از اینترنت انجام دهند. در خیلی از موارد حتی خریداران کالای خود را در فروشگاه‌ها انتخاب و سپس آن را از اینترنت خریداری می‌کنند چون به صرفه تر خواهد بود. در برخی از نقاط جهان مانند آمریکا فروش های اینترنتی از فروش های حضوری پیشی  گرفته‌ است و این امر عرضه‌کنندگان را برآن داشته‌ است که علاوه بر عرضه فیزیکی کالا/خدمات خود، عرضه اینترنتی را هم یکی از ملزومات خود بدانند.

فروش-اینترنتی

فروش-اینترنتی

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه آنلاین در حقیقت یک از ابزارهای تجارت الکترونیک است که به مشتری اجازه می دهد به صورت مستقیم کالاها و خدمات خود را از فروشنده در بستر اینترنتی و وب با استفاده از مروگر تهیه کند.

مشتری ها می توانند محصول مورد نظر خود را از طریق مشاهده صفحه مشخصات محصول به صورت مجازی انتخاب کنند، قاعدتاً با تغییرات اخیر انتظار می رود که فروشگاه در ابزارهای مختلف مانند موبایل، تبلت و یا  نسخه دسکتاپ عملکرد قابل قبولی را از خود بروز دهند.

فروشگاه آنلاین در حات معمول امکان مقایسه فیزیکی و حضوری خدمات و محضولات را در مراکز خرید و یا ساختمان های تجاری معمول حذف کرده و خریدار می تواند با مشاهده تصاویر محصولات، مطالعه امکانات و ویژگیهای مورد نظر اقدام به خرید کند. فروشگاه های آنلاین در رده های مختلف می توانند مورد استفاده قرار گیرد: از جمله حوزه B2C زمانی که یک تولید کننده و یا فروشنده اقدام به ارائه خدمات و محصولات برای مشتری نهایی خود می کند و یا در زمینه B2B که در این حوزه یک شرکت برای ارائه خدمات خود به سایر فروشندگان از آن استفاده می کند و اصطلاحا تحت عنوان Business to Business شناخته می شود.

فروشگاه های اینترنتی برای خریداران خود امکان جستجو در بین محصولات برای یافتن مدل مشخص، برند و یا اقلام خاصی از محصول را فراهم می کنند. برای استفاده از فروشگاه های اینترنتی قاعدتا امکان دسترسی به اینترنت، یک روش پرداخت جهت تکمیل فرآیند خرید ضروری است، علاوه بر محصولات فیزیکی محصولات دیجیتال هم در این بستر می توانند به سادگی ارائه شوند مانند: نرم افزارها، موسیقی و فایلهای صوتی از جمله فروشگاه های اینترنتی مطرح در دوران کنونی می توان به آمازون(Amazon)، علی بابا(Alibaba)، و ایی بی(e-Bay) اشاره کرد.

با رشد اینترنت و شناخته شدن این بستر به عنوان کانال خرید ایمن از سال ۱۹۹۴ میلادی که اولین بار با فروش آلبوم Ten Summoner’s Tales مطرح شد، گل و شکلات محصولاتی بودند که به سرعت به عنوان رده های پر فروش در فروش آنلاین مطرح شدند و فروشنده ها متوجه شدند که ارائه کالا یا خدماتی که قابلیت فروش اینترنتی را داشته باشند به عنوان عامل اصلی موفقیت در این حوزه می باشند.

بر اساس آمارها در سال ۲۰۱۷ آسیا فروش بین المللی خود را تا ۴۰% افزایش داده است. رکورد پرفروش ترین روز به صورت آنلاین مربوط به روز مجردها در سایت علی بابا بوده است.

 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

بخشهای مهم در فروشگاه اینترنتی و فروش آنلاین:

مشتری:

در حوزه خرید آنلاین هر شخص می تواند به سادگی در خصوص خرید کردن یا نکردن تصمیم گیری کند و این تصمیم گیری تحت تاثیر فاکتورهایی جدای از فاکتورهای موثر در خرید در بازار فیزیکی است.

تحلیل رفتار خرید مشتری:

همانطور که اشاره شد در زمینه خرید آنلاین از فروشگاه های آنلاین دیگر تنها برند و کارخانه تولید کننده و فروشنده هدایت کننده مشتری برای انجام خرید نیستند بلکه ابزارهایی مانند موتورهای جستجو، نظرات سایر کاربران، اطلاعات ارائه شده در خصوص محصول، ظاهر سایت و سایر پروسه های اعتبارسنجی مانند “نماد اعتبار” و … تعیین کننده موفقیت یا شکست یک فروش می باشد.

انتخاب محصول:

در پروسه انتخاب محصول در فروشگاه های آنلاین، الگوریتم کار هدایت کردن مشتری از طریق موتورهای جستجوی فروشگاهی به سمت فروشگاه مورد نظر برای معرفی محصول مورد نظر به مشتری است و در صورت ابراز تمایل مشتری به خرید محصول سعی در افزایش سبد خرید وی می باشد، لذا باید تلاش کرد تا با شناسایی دقیق رفتار مشتری به علاقمندی ذاتی وی پی برده تا در زمان مراجعه محصولات مورد نظر مشتری به راحتی در معرض دید وی قرار گیرد و احتمال خرید سایر موارد دلخواه وی را افزایش دهد.

پرداخت:

روش های متداول پرداخت استفاده از کارتهای بانکی و پرداخت آنلاین است ولی برخی راهکارها مانند پرداخت در محل و یا پرداخت اعتباری و یا استفاده از راهکارهایی مانند ارائه کارت هدیه جهت خرید از فروشگاه به دوستان و…

تحویل محصول:

بر اساس ساختار هر شرکت و کشوری روشهای متنوعی برای تحویل کالای خریداری شده به مشتری وجود دارد، به عنوان نمونه روشهای زیر از جمله روشهای متداول در این نوع کسب و کار است:

ارسال مستقیم: کالا مستقیما به آدرس مشخص شده توسط مشتری ارسال شود.

ارسال از سمت تولید کننده: در این روش سفارش و مشخصات مشتری به تولید کننده اعلام شده و ارسال کالا از طریق تامین کننده انجام خواهد شد.

ارائه خدمات در فروشگاه: مشتری این امکان را خواهد داشت که برای دریافت کالای خود یکی از انبارها و یا فروشگاه های نزدیک محل اقامت خود را انتخاب کرده و برای دریافت کالای سفارش داده شده مستقیما به این فروشگاه ها مراجعه کند.

سبدخرید:

نرم افزار سبد خرید یک بخش از نرم افزارهای تجارت الکترونیک است، که به بازدید کننده ها اجازه می دهد آیتم های مورد نظر خود برای خرید را انتخاب کنند و به عنوان انباره ای برای این محصولات استفاده می شوند، معمولا محاسبه قیمت کلی و تخفیف های اعمال شده بخشی از عملکرد این سیستم می باشد.

 

راه اندازی وب سایت فروش کالا و خدمات

راه اندازی وب سایت فروش کالا و خدمات

نمایش اطلاعات و محصولات:

همانطور که چیدمان قفسه های فروشگاهی در جذب مشتری نقش بسیار مهمی دارد، در فروشگاه اینترنتی نیز ارائه محصولات مرتبط با خریدهای قبلی مشتری و یا مطابق با روحیات وی نقش حیاتی ایفا می کند، همچنین ارائه تصاویر مناسب، توضیحات کامل و یا پاسخ به سوالات مشتری یکی از عواملی است که تعیین کننده تکمیل خرید و یا انصراف از خرید مشتری می باشد.

نیاز و درخواست مشتری:

بر اساس تحقیقی که  توسط دانشگاه میشیگان صورت گرفته است، نمایش بیش از حد فروشگاه مورد نظر شما در موتورهای جستجو چندان مطلوب نیست و بیشتر باید به دنبال حفظ رابطه ای که با مشتری ایجاد شده است بود، به عبارت ساده تر هدف باید ترغیب مشتری به مراجعه مجدد در این فروشگاه ها انجام شود، با این وجود تحقیقات اخیر ثابت کرده است که فروشگاه هایی که از نظر کارآیی، سهولت و قابلیت شخصی سازی سرویسها در سطح بهتری باشند رابطه پایدارتر و مشتریان بیشتری جذب خواهند کرد.

واسط کاربری:

یکی از فاکتورهای کلیدی در جذب مشتری برای فروشگاه های آنلاین طراحی مناسب واسط کاربری و سهولت استفاده از آن است، هر چه دسترسی به کالاها و مشخصات آنها در سایت شما راحت تر باشد، امکان وفاداری مشتری به شما بیشتر خواهد بود.

یکپارچگی:

سیستم طراحی شده هر چه به صورت مکانیزه طراحی و کار کند و نیاز به دخالت کمتری توسط انسان داشته باشد بازدهی به صورت چشمگیری افزایش یافته و به راحتی می تواند به مدیریت زمان بندی و انجام تعهدات پرداخت، لذا تهیه سیستمی که مدیریت فروش، تعاملات مالی و ارسال اعلان ها را خودکار انجام دهد می تواند به سادگی و اطمینان در عملکرد منجر شود.

در نگاه اول، ممکن است راه‌اندازیِ فروشگاه آنلاین، مسئولیت سنگینی به نظر برسد، اما فعالیت در حوزه‌ی تجارت الکترونیک، آنقدرها هم که فکر می‌کنید، کار دشواری نیست.

گام‌های ضروری در طراحیِ فروشگاه‏‌های آنلاین :

۱. صنعت و محصولی برای خود انتخاب کنید

برای برخی افراد همین قدم اوّل، سخت‌ترین گام است و معمولا دردسرهای زیادی را به همراه دارد. انتخاب محصولِ درست برای فروش، می‌تواند تأثیر زیادی در موفقیت یا ناکامی فروشگاه آنلاین شما داشته باشد. البته نکته‌ی مهم این است که با وجودِ تنوع بسیار زیاد محصولات موجود در بازار، باز هم بهترین را انتخاب کنید.

موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا در بازار آشفته‌ی کالاهای جورواجور، انتخاب بهتری داشته باشید:‌

انتخاب محصول
قیمت

محصولی که انتخاب کرده‌اید چقدر هزینه دارد؟ اگر محصولی ارزان و با سود اندک را انتخاب کنید، نرخ بازگشت سرمایه‌ پایین خواهد آمد و با مشکل مواجه خواهید شد. اگر فروشنده‌ی محصولات لوکس و گران قیمت باشید، احتمالا مشتریانی خواهید داشت که قبل از خرید، از طریق تلفن یا گفت‌وگوی آنلاین در مورد محصولات عرضه شده، پرس‌وجو خواهند کرد.

بر آوردن انتظارات چنین مشتریانی، نیازمند صرف زمان و هزینه‌ی بیشتر است، اما سود بیش‌تری به همراه دارد. با این تفاسیر، باید در قیمت‌گذاری محصولات مراقب باشید و بازه‌ی قیمتی را انتخاب کنید که توجیه اقتصادی داشته باشد و به مذاق خریداران اینترنتی خوش بیاید.

حاشیه‌ی سود

میزان سود شما در هر فروش چقدر است؟ بسیاری از محصولاتی که به صورت آنلاین به فروش می‌رسند، معمولا حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد سود به همراه دارند، البته میزان سود می‌تواند برای کسب‌وکارهای مختلف، به طرز محسوسی متفاوت باشد.

برای مثال، لوازم الکترونیکی سود کمتری دارند، اما لوازم جانبی تلفن همراه اغلب سود ۱۰۰ درصدی نصیب فروشنده می‌کنند. قبل از آن که قیمت نهایی محصولی را تعیین کنید، حتما میزان سود واقعی آن را محاسبه کنید و حتی اگر لازم است، چندین مرتبه با شرکت سازنده یا توزیع‌کننده به طور مستقیم تماس بگیرید.

امکان دسترسی به محصول در فروشگاه‌های فیزیکی

آیا امکان خریدِ حضوری محصول برای مشتریان وجود دارد؟ مشخص است که نایاب بودنِ محصول، میزان فروش آنلاین آن را افزایش می‌دهد. مطمئنا اگر در فروشگاه‌های محلی، محصول مورد نیاز مشتری وجود نداشته باشد، مشتری خرید آنلاین را انتخاب خواهد کرد.

حجم محصول

اندازه و حجم محصول چقدر است؟ هرچه محصول بزرگ‌تر و سنگین‌تر باشد، هزینه‌ی ارسال آن بیش‌تر می‌شود و این مسئله می‌تواند بر فروش آن تأثیر منفی بگذارد. بسیاری از خریداران دوست دارند،‌ هزینه‌ی ارسال محصول خریداری شده، رایگان باشد. به همین دلیل، محصولاتی که هزینه‌ی ارسال بالایی دارند، به ندرت، خواهان پیدا می‌کنند.

بسیاری از خرده‌فروشان که محصولات خود را به صورت آنلاین عرضه می‌کنند، قیمت محصول را اندکی افزایش می‌دهند و در مقابل برای ارسال محصولات خود، هزینه‏‌ای از مشتری دریافت نمی‌کنند. افزایش قیمتی که ممکن است،‌ مشکل‌ساز شود و فروش محصولات را کاهش دهد. به همین دلیل، توصیه می‌شود محصولاتی را برای فروش آنلاین انتخاب کنید که حجم کمی دارند و هزینه‌ی   جابه‌جاییِ‌شان زیاد نیست.

اشتیاق

میزان علاقه و اشتیاق شما برای فروش محصولات انتخابی چقدر است؟ اگرچه این موضوع برای موفقیت در کار بسیار مهم است، اما در بیشتر مواقع مورد توجه قرار نمی‌گیرد. راه‌اندازی و توسعه‌ی وب‌سایت‏‌های تجارت الکترونیک، معمولا با موانع و چالش‌هایی روبرو است.

اشتیاق شما موجب می‌شود تا همواره انگیزه‌ی کافی برای مواجه با این مشکلات و برطرف کردنِ آنها را داشته باشد. سرگرمی شما چیست؟ از انجام چه کاری لذت می‌برید؟ مثلا اگر به کار باغبانی علاقه دارید در وب‌سایت خود تجهیزات و ابزارآلات کشاورزی را به فروش برسانید.

۲. بهترین سازندگان را انتخاب کنید

اکنون که نوع محصول خود را انتخاب کرده‌اید، زمان آن رسیده است که تولیدکننده را پیدا کنید. چندین روش برای این کار وجود دارد که باعث صرفه‌‏جویی در وقت و زمان می‌شوند:

انتخاب

از طریق جست‌وجو در اینترنت می‌توانید فهرستی از تولیدکنندگان هر محصول را بیابید.

گام بعدی، پس از انتخاب تولیدکننده، انتخاب فروشنده‌های محصولات این تولیدکنندگان است.

تولیدکننده‌ها دوست ندارند با اشخاصی کار کنند که هیچ سابقه و تجربه‌ای ندارند. با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگانی کار را شروع کنید که سخت‌گیری‌های کم‌تری دارند. برای یافتن عرضه‌کنندگان مناسب، می‏‌توانید از موتورهای جست‌وجویی مانند Google Shopping کمک بگیرید.

شرکت‌های تأثیرگذار، می‌خواهند بدانند شما در ابتدا با چه کسی کار را شروع کرده‌اید. بنابراین سعی کنید ابتدا از تولیدکنندگان کوچک‌تر شروع کنید و به تدریج به سمت تولیدکنندگان بزرگ‌تر بروید.

۳. راه‌اندازی وب‌سایت

بعد از انتخاب محصول و تولیدکننده‌ی مناسب، نوبت به راه‌اندازی وب‌سایت می‌رسد.

برخی از افراد تعجب می‌کنند چرا شخصی که هنوز وب‌‌سایت ندارد به دنبال یافتن تولیدکننده است. معمولا یافتن یک تولیدکننده وقتی وب‌سایت آماده است ولی هیچ محصولی برای ارائه در آن وجود ندارد، بسیار ساده‌تر از زمانی است که اصلا وب‌‌سایتی برای عرضه کردن محصول، وجود ندارد.

البته، همیشه می‌توانید به جای طراحی کامل وب‌سایت، صفحه‌ای با پیام «به زودی راه‌اندازی می‌شود» برای کسب‌وکار نوپای خود ایجاد کنید.

تجارت الکترونیک

انتخاب قالب‌های مناسب برای فروش آنلاین

نرم‌افزارهای تجارت الکترونیک، تمامیِ محصولات، طبقه‌بندی‌ها، تراکنش‌ها و امور مختلفی که برای اداره‌ی هر فروشگاه آنلاینی لازم است را مدیریت می‌کنند.

قالب‌های آماده‌ی بسیاری در این زمینه وجود دارند که تقریبا همه‌ی آنها کارکرد و ویژگی‌های مشابهی هم دارند. انتخاب یک قالب فروش مناسب، برای بسیاری از کارآفرینان چالش بزرگی محسوب می‌شود، پس بهتر است به جای صرف ساعت‌ها وقت برای پیدا کردن و آزمایش هر پلتفرم، نمونه‌‏ای را انتخاب و کار را مطابق با هدفی که تعیین کرده‌اید، پیش ببرید.

نام دامنه و هاست

هر وب‌سایتی به نام دامنه‌ای نیاز دارد که توسط هاست میزبانی می‌شود. فروشگاه‌های آنلاین به لایه‌ی امنیتی (SSl) نیز نیاز دارند تا امنیت اطلاعات مالی و شخصیِ مشتریان را حفظ کنند.

لوگو و طراحی سایت

نحوه‌ی طراحی وب‌سایت و انتخاب لوگو یا نام تجاری، تأثیر زیادی در تصمیم‌گیری‌های اغلب خریداران دارد. طراحی سایت و لوگو می‌تواند پُرهزینه باشد. اما نباید فراموش کرد که لوگو و سایت حرفه‌ای و مخاطب‌پسند میزان فروش را افزایش خواهد داد.

نیاز به توضیح ندارد که استفاده از رنگ و عکس‌های جذاب برای طراحی سایت و لوگو، تأثیر مثبتی روی مخاطب می‌گذارد.

گام بعدی چیست؟ دیگر زمان آن فرا رسیده است تا دست به کار شوید و با استفاده از اطلاعات ارائه شده، می‌توانید گام‌های لازم برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود را بردارید. به خاطر داشته باشید که تعداد رقبای شما روز به روز در حال افزایش است، پس همین حالا بهترین زمان برای شروع کار است.

مطلب قبلی » هفت ویژگی یک فروشگاه آنلاین خوب