tel : 0935-955-6950 | telegram id : @onewp

کسب درآمد آنلاین از فروش فایل

1wp.ir

صفحه نخست درباره ما تماس با ما
------------------

امروز : چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷

به وب سایت یک وی پی خوش آمدید

پوسته های یک وی پی امکان ایجاد فروشگاه های آنلاین فایل را برای شما مهیا می کند

تست خرید از فروشگاه یک وی پی

المان ها و ضروریات یک وب سایت (قسمت اول)

– لوگوی وب سایت :

شکل و نمادی که قرار هست ذهنیتی از فعالیت و یا شعار وب سایت در ذهن مخاطب ایجاد کند. نه آنقدر کوچک که به چشم نیاید و نه آنقدر بزرگ که فضای زیادی را اشال نماید . البته باید سایز آن در حالت های مختلف نمایش تغییر کند .

 

– درباره ما :

صفحه ایی که به نظر شخصی ام دومین صفحه از نظر اهمیت پس از صفحه نخست وب سایت هست . صفحه ایی که زیاد به آن اهمیت داده نمی شود و البته می تواند بسیار خوب و کامل در مورد وب سایت، فعالیت های وب سایت، محصولات و خدمات ارائه شده، نحوه تماس و آدرس فیززیکی، لینک شبکه های اجتماعی متعلق به وب سایت و هر نوع اطلاعاتی که می تواند به کاربر برای شناخت وب سایت کمک کند و به نوی sitemap  وب سایت باشد . به طوری که وقتی بازدید کننده این صفحه را مرور کرد بتواند صفحه بعدی که مورد نیاز و علاقه اش است را انتخاب و همجنان در سایت باقی بماند

همینطور این صفحه می تواند محلی برای معرفی موضوعات پرداخته شده در وب سایت، معرفی نمونه کارها در صورت ارائه خدمات و یا سرویس ها و یا در صورت نیاز محلی برای ارائه تعرفه ها و قیمت ها باشد.

بازبینی و اصلاح دوره ایی این قسمت می تواند باعث کامل شده این صفحه شود.

 

– اطلاعات تماس :

وجود اطلاعات تماس و در دسترس بودن آن علاوه بر اینکه باعث ایجاد یک ارتباط دو طرفه برای کاربر  و و سیله ایی برای شنیدن صدای کاربر خواهد شد، از طرف دیگری به صورت ضمنی و ناخودآگاه باعث ایجاد اعتبار و حس اعتماد و اطمینان به وب سایت خواهد شد.

بهتر است از آیکن های پیش فرض و شناخته شده و  آشنا با چشم کاربر برای این مورد استفاده کرد تا در صفحه به راحتی و سرعت دیده و تشخیص داده شود.

حتی تعداد ۲ تا ۳  شماره تماس مختلف می تواند در این قسمت مفید باشد مخصوصا  برای کاربرانی که از خطوط مختلف استفاده می کنند، وجود شماره های مختلف مثلا همراه اول و ایرانسلو حتی تلفن ثابت می تواند مهم و موثر باشد.

 

– لینک تماس با ما :

یکی از مهم ترین قسمت ها یک سایت که وظیف انتقال پیام مشتری، خریدار، بازدیدکننده را به مدیر وب سایت دارد. ترجیحا در ابتدای صفحه با لینک و لوگوی متفاوت و  تمایز .

البته امکان اینکه در صفحه ، عموما در پایین صفحه فرم ارسال پیام با عنوان ” ارسال سریع پیام ” با فیلدهای نام و ایمیل  هم وجود دارد.

– لینک و آیکن شبکه های اجتماعی :

لینک شبکه های اجتماعی از این نظر می تواند مفید باشد که اکثر کاربران سایت ممکن هست در شبکه های اجتماعی عضو باشند و از طریق اضافه کردن وب سایت به شبکه خود، بدون مراجعه به وب سایت از اخرین اخبار و اطلاعات و محصولات منتشر شده بر روی سایت مطلع شوند.

ترجیحا در پایین صفحه و یا در ستون کناری، البته ممکن هست باعث خروج زودهنگام کاربران از سایت نیز شود

– خبرنامه :

اششتراک در خبرنامه علاوه بر اینکه امکان ارسال آخرین اخبار و نوشته ها را از طریق ایمیل برای ما مقدور می باشزد از طرفی لیستی از ایمیل ها در اختیا ما قرار می دهد که می توان با رعایت ظوابط برای فروش محصولات استفاده کرد. البته اطلاعات کاملی در مورد رنج سنی کاربران، علایق و … ممکن هست بدست آید.

بهتر هست در قسمت خبرنامه، مزایای عضویت در خبرنامه و همینطور اطمینان از حفظ بودن ایمیل در برابر اسپم از طرف وب سایت، توضیح داده شود.

و یا اینکه با تصویر گرافیکی و یا انیمیشن این مورد در کنار کادر خبرنامه برای ایجاد حس اعتماد استفاده شود

 

– پشتیبانی :

صفحه پشتیبانی بیشتر در وب سایت های فروشگاهی و خدمات دهی می تواند جواب و پاسخ بسیاری از سوالات و مشکلات باشد. در صورتی که بخواهیم به شکل تخصصی تر به سوالات و پرسش ها پرداخته شود شاید بهتر باشد صفحه ایی به نام سوالات متداول ایجاد شود.

در صفحه پشتیبانی راه های تماس و نحوه رفع مشکل برای کاربران توضیح داده خواهد شد و البته راه های تماس .

– سوالات متدوال :

صفحه ایی که از سطحی ترین سوالات و ابهامات در مورد روند خرید و یا ارائه سرویس و یا مراحل انجام خدمات در آن توضیح داده خواهد شد. باید به این نکته توجه داشت که همیشه باید از منظر یک کاربر با سطح دانش پایین و یا معمولی در زمینه فعالیت وب سایت نگاه کرد. شاید بسیاری از نکات و اموری که در فکر و ذهن ما امری بدیهی و بدون نیز به توضیح هست، ممکن است برای کاربران نیاز به توضیح و راهنمایی باشد.

– موضوعات وب سایت :

چنانچه مطالب یک وب سایت یه خوبی دسته بندی شده باشد ،امکان پیدا کردن و حرکت کاربر در وب سایت و دنبال کردن مطالب و در نهایت ماندن در وب سایت بالا می رود. همینطور یک تجربه کاربری خوب برای کاربر منجر به برگشت دوباره کاربر خواهد شد.

ممکن هست وب سایت دارای موضوعات مختلف باشد که بهتر  هست چند موضوع والد یا parent  category  انتخاب شود و موضوعات کوچکتر به صورت زیر شاخه  subcategory  ساخته شود.

اگر وب سایت دارای پست های وب و مناسب باشد نمایش تعداد پست ها در کنار هر موضوع و زیر موضوع می تواند به کاربر یک دید کلی برای انتخاب و مشاهده مطالب بدهد.

برای شکل نمایش منوها ترجیحا منوهای اصلی به صورت آیکن های بزرگتر و قابل دسترس در بالای صفحه نمایش داده شوند و در قسمت دیگری از سایت منوها به طورت کامل با موضوعات و زیر موضوعات نمایش داده شوند.

امکان استفاده از مگامنوها به همراه نمایش آخرین پست منتشر شده در آن دسته هم می تواند بسیار مفید و کارآمد باشد.

 

 

« مطلب بعدی فونت، آیکن، فونت آیکن برای طراحی وب سایت
مطلب قبلی » HTML character codes