کسب درآمد آنلاین از فروش فایل

1wp.ir

صفحه نخست درباره ما تماس با ما

مشتری مداری؛ شعار قشنگ دوست داشتنی

جدیدا برای کارای وب سایت مجبور به انجام یک سری مرسومات و تشریفات اداری شدم و البته تجربه ثابت کرده که در کشور عزیزمون  ایران، تغییر از وضعیت فعلی به وضعیت جدید، یعنی از دست رفتن همون دستاوردها، خدمات و مزایای قبلی و اضافه شدن کمی و کاستی های جدید، یعنی نه تنها همون چیزای قبلی ور هم از دست یدید، یه سری مشکلات جدید هم بهش اضافه میشه.

وب سایتی بود که به فروشگاه های اینترنتی نشانی رو اعطا می کرد که بازدیدکنندگان به اون فروشگاه اعتماد کنن. بعد از چند وقت، وب سایت از دسترس خارج شد و بدون هیچ گونه اطلاع رسانی قبلی و بعدی، مجدد با ظاهری جدید و پر از مشکل ظاهری و باطنی شروع به فعالیت کرد، گویا مسولین سایت تصمیم گرفتند که مثل طراحی های آماتوری من در ابتدای کار، به مرور مشکلات سایت رو رفع کنن و وضعیت تیکیت و  پشتبانی هم نگفته مشخص هست. به قول معروف تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

این از وب سایت های مدعی با هزینه های آنچنانی که ادعای اونها، گوش فلک رو کر می کنه  …

 

می رسیم به وب سایت ها و شرکت های خصوصی مطرح و غیر مطرح، که هدفشون فقط فروش بیشتر و بیشتر هست.  همه ما بارها و بارها تبلیغات رنگارنگ و کوچیک و بزرگ فروشگاه های معتبر و نامعتبر رو به مناسبت جمعه سیاه و شب یلدا و … دیدیم و کافیه یه مناسبتی توی تقویم باشه تا تبلیغات آنچنانی با تخفیف ها کذایی گوش فلک رو کر کنه.

بعد از این مناسبت ها و فروش های کذایی، از اونجایی که برای بعد از روز فروش، برنامه ای وجود نداره؛ خریدارانی می مونن که برای کالایی مبلغی رو پرداخت کردند که نه می دونن کی به دستشون می رسه و نه بخش پشتیبانی و جوابگویی برای تعیین تکلیف خرید انجام شده وجود داره.

متاسفانه کمتر فروشگاهی وجود داره که بخش پشتبانی آنلاین داشته باشه و اگر احیانا بخش پشتیبانی آنلاینی برای وب سایت تعریف شده باشه، پشتیبان مذکور آفلاین تشریف دارن و به این زودیا هم آنلاین نمیشن.

اینطوری میشه که خریدارانی که تجربه و خاطره ایی ناخوشایند از یک خرید اینترنتی کسب کرده اند، سر از اکانت های توئیتر و فیس بوک و … در میارن و درد دلشون رو در قالب شعر ها و دل نوشته های جانسوز و جانکاه، به اشتراک می زارن. آخرین موردی که یادم میاد مربوط به یکی از دوستان توئیتری بود که بخش فروش و پشتبانی یکی از وب سایت ها رو خطاب قرار داده بود و گفته بود که با توجه به اتمام فصل سرما،دیگه نیازی نیست که بخاری که  توی یکی از حراج ها خریده بود رو بفرستن و  با این جمله سنگین که اگر آدرس رو روی یه تیکه کاغذ به خود بخاری داده بود اگر پیاده هم راه افتاده بود دیگر باید رسیده می بود . مشتی نمونه ایی از خروار  …!!!

 

اما چرا …!!؟

اینکه فروشگاه های اینترنتی و کسب و کارهای کوچیک و بزرگ در نشست های خبری و و ویدئوها و اخبار مکتوب و غیر مکتوب خود، به آمار فروش روزانه خود، به مساحت فروشگاه های خود، به تعداد شعبات خود، به تعداد پرسنل خود، به مقدار و تعداد تراکنش خود و … افتخار می کنند،  جای ایراد و اعتراضی نیست؛ اما، آیا وقت اون نشده که در کنار تمام این آمار و ارقام، متغیر دیگه ایی به نام رضایت مندی مشتری هم لحاظ بشه که به وضعیت خریداران و رضایت مندی مشتریان بپردازه. صادقانه عرض می کنم که من ندیدم فروشگاهی و یا کسب و کاری بیاد و اعلا م کنه که ما مثلا ۸۰ درصد رضایت مندی مشتریان رو تونستیم جلب کنیم.

 

 

پشتبانی و خدمات پس از فروش

پشتبانی و خدمات پس از فروش

 

این یعنی مشتری مداری. یعنی خریدار بعد از خرید از وب سایت و  کسب و کار من، واجد حقوق، مزایا و خدماتی میشه که شاید الزام قانونی سفت و سختی در موردش وجود نداشته اما به درجه ایی از اخلاق حرفه ایی رسیده باشیم که خود رو  مکلف و متعهد به اجرا و ارائه این خدمات بدونیم.

از اونجایی که هنوز کمیت و فروش بیشتر محصول و خدمات، هدف اصلی اکثر کسب و کارهای ما هستند، می تونه چشم اندازی خوبی برای رشد و پیشرفت در این زمینه دونست.

برای به جریان انداختن خون مشتری مداری در کالبد کسب و کارمون می تونیم روی موارد زیر تمرکز کنیم :

۱- ارائه جزئیات و مشخصات محصول، کالا و خدمات

گاهی عدم شفافیت در مورد محصولات، کالا و خدمات ارائه شده منجر به خریدهایی خواهند شد که در صورت ارائه اطلاعات شفاف، ممکن بود  خریدی صورت نگیره.

 

۲- برخورد درست، خوب و صمیمانه

انتخاب افرادی که در بخش تماس و پشتیبانی کسب و کار مشغول هستند، از این جهت که به طور مستقیم با مشتریان و خریداران در ارتباط هستند،  می تونه خیلی حساس و سرنوشت ساز باشه و باید با وسواس زیادی صورت بگیره. نمونه های زیادی از برخورد بد پشتیبانی کسب و کار ها، با مشتریان رو یا تجربه کردیم و یا می تونیم  با یک جستجوی ساده پیدا کنیم که ممکن هست به راحتی اعتبار کل مجموعه رو زیر سوال ببره .

 

۳- تشکر و قدردانی از خریداران

تشکر و قدردانی از خریداران بعد از هر خرید، احساس خوب و خوشایندی رو در خریدار ایجاد می کنه. حتی اگر شده با یک  نمایش یک جمله ساده ” از خرید شما متشکریم”

 

۴- یادگیری و آموزش حل مسئله و برخورد با مشتری

این که تمام مشتریان و خریداران در یک رده سنی و در یک سطح تحصیلات و … نیستند و برخورد و جوابگویی به مشکلات هر یک، راه و روش خودش رو می طلبه. این یعنی باید یاد بگیریم در موارد سخت و احیانا اصطکاک های لفظی و نوشتاری چطور باید با مشتری برخورد بشه.

 

۵- گرفتن بازخورد و  حل، بهبود کالا و خدمات ارائه شده

با گرفتن بازخوردها از مشتریان و خریداران، ضعف ها و نواقص احتمالی ور میشه تشخیص داد و رفع کرد

 

۶- عکس العمل سریع

بازم نیازی به توضیح نیست برخلاف تیتر ۲۴ ساعته ۷ روز هفته که در بخش پشتیبانی ۹۹ درصد کسب و کارها عنوان شده، حتی جوابگویی به یک تیکت ساده در روزهای کاری زمانی بین ۲ تا ۴ ساعت وقت نیاز داره. در مورد روزهای تعطیل هم می تونید مطمئن باشید که تا اتمام تعطیلات کسی جوابگوی شما نخواهد بود و این خلاف چیزی است که باید باشه.

 

 

پایان این لیست رو  میشه مثل بعضی فیلم های سینمایی باز گذاشت …

ولی میشه مطمئن بود که کسب و کارهایی که برای مشتریان خودشون ارزش و احترام قائل هستند، لیاقت و ارزش موندن و پیشرفت رو دارند.

« مطلب بعدی مقایسه و بررسی کامل صفحات پرداخت بانکی
مطلب قبلی » 10 اصل برای افزایش فروش آنلاین