کسب درآمد آنلاین از فروش فایل

1wp.ir

صفحه نخست درباره ما تماس با ما

امروز : سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷

به وب سایت یک وی پی خوش آمدید

فروشگاه آنلاین خود را با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن راه بیاندازید

تست خرید از فروشگاه یک وی پی

الگوریتم BankBrain برای رشد ۱۰۰% سئو وب سایت

الگوریتم  BankBrain راهی سریع  و آسان برای بهبود سئو و افزایش ترافیک وب سایت

 

درباره الگوریتم BankBrain بیشتر بدانیم

RankBrain یک الگوریتم فهم ماشینی است که توسط گوگل مورد استفاده قرار می گیرید تا حجم عظیمی از داده های کیفی را به داده های کمی و قابل تجزیه و تحلیل تبدیل کند تا بتوان آن را به کامپیوتر فهماند و مورد آنالیز قرار داد.

حدود ۱۵% از جستجوهای گوگل در روز، برای اولین بار هستند که جستجو شده اند، بنابر این، مشاهده موارد جستجوی جدید امری عادیست. با استفاده از داده های پردازش شده قبلی، RankBrain می تواند بر اساس موارد جستجوی مشابه، خروجی مناسبی برای موارد جستجو داشته باشد.

rankbrain google

rankbrain google

 

در حالت کلی RankBrain کارهای زیر را انجام میدهد:

  • عبارت مورد جستجو را تفسیر می‌کند
  • قصد و هدف از جستجو را شناسایی می‌کند
  • نتایج را از دیتابیس انتخاب می‌کند

در حقیقت Rankbrain یک الگوریتم است که بر اساس هوش مصنوعی طراحی شده و مثل یک انسان واقعی عمل می‌کند. این الگوریتم به بهبود صفحه نتایج جستجو کمک می‌کند. همچنین این الگوریتم باعث می‌شود تا گوگل راحت تر در مورد کلمات کلیدی اطلاعات جمع آوری کند.

یادگیری توسط ماشین و RankBrain :

یادگیری توسط ماشین یا Machine Learning علمی است که در سال ۱۹۵۹ توسط آرتور ساموئل به وجود آمد و این گونه توسط او توصیف می شود:

یادگیری توسط ماشین به کامپیوترها این توانایی را می دهد که بدون اینکه برنامه ریزی شوند، قادر به یادگیری باشند.

آرتور ساموئل تحقیقات اولیه در این زمینه را پایه ریزی کرد که شامل تحقیق بر روی شناسایی الگوها و تئوری یادگیری کامپیوتر می شد.

علم یادگیری ماشین در حقیقت بر روی ساخت الگوریتم هایی تمرکز دارد که بتوانند پیش بینی را بر اساس داده های آماری انجام دهند. یادگیری ماشین در بسیاری از نرم افزارها قبل از الگوریتم RankBrain مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله آنها می توان به نرم افزارهای تشخیص هرزنامه، تهدید شبکه، تشخیص مزاحم و شناسایی کاراکتر های تصویری اشاره کرد. با این که این علم، جزئی از هوش مصنوعی محسوب میشود، اما نوع پیشرفته و سطح بالایی محسوب نمی گردد.

 

rankbrain بهبود سئو بوسیله استفاده از الگوریتم

 

Rankbrain چگونه کار می‌کند؟

Rankbrain دو کار اساسی و مهم دارد

  1. درک و شناسایی کلمات کلیدی
  2. فهمیدن واکنش کاربران به تغییرات اعمال شده

حدود ۳ یا ۴ سال پیش زمانی که کاربران کلمات کلیدی ای را که تا به حال وجود نداشتند تایپ می‌کردند، به یک مشکل خیلی اساسی بر می‌خوردند. حدود ۱۵% از کاربران ناراضی بودند.

۱۵% شاید در نگاه اول خیلی به نظر نرسد، اما وقتی صحبت از میلیارد ها جستجوی روزانه باشد ۱۵% میشود چیزی حدود ۴۵۰ میلیون نفر!

تا قبل از Rankbrain گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها باید صفحات را اسکن و حتما باید کلمه کلیدی در محتوای آن صفحه وجود می داشت.

RankBrain  از فاکتور UX استفاده می‌کند. ابتدا کاربر کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می‌کند، Rankbrain کلمه کلیدی را تبدیل به مفهوم می‌کند و یک سری نتایج مفهومی را به کاربران نشان می‌دهد. سپس از خود می‌پرسد : آیا کاربر به جوابی که می‌خواهد رسید؟

به بیان ساده تر، این الگوریتم یک سری نتایج مفهومی را به کاربر نشان خواهد داد، اگر کاربران برروی یک صفحه و یا یک وب سایت کلیک کنند، این وب سایت رتبه بهتری می‌گیرد.

 

RankBrain به چی چیز هایی توجه می‌کند؟

  • نرخ CTR
  • Dwell Time
  • Bounce Rate
  • Pogo-sticking

یادگیری قانون وابستگی ARL

یادگیری قانون وابستگی یا Association Rule Learning روشی در داده کاوی پایگاه های داده بزرگ است که با استفاده از آن بتوان به کشف روابط جذاب بین متغیرهای موجود پرداخت.

اخیرا از این روش در فروشگاه های اینترنتی برای تشخیص رفتار مشتریان در هنگام خرید، تولید کوپن های تخفیف و روش های خدمات آموزشی استفاده میشود. به عنوان نمونه یک فروشگاه می تواند با جمع آوری و آنالیز داده های خود از خریداران به پیش بینی الگوی رفتاری خرید مشتریان بپردازد.

از روش ARL برای پیش بینی وابستگی ها و روابط بین متغییر ها نیز استفاده می شود. به عنوان مثال اگر یک مشتری در فروشگاه، ورقه های پنیر و پیاز خریداری کند، از احتمال زیادی برخوردار است که گوشت را نیز در سبد خرید خود قرار دهد. الگوریتم RankBrain از این گونه قوانین در فراهم کردن نتایج جستجو استفاده می کند، مخصوصا هنگامی که معانی مختلفی از یک کلمه یا عبارت برداشت می شود.

 

rankbrain و یادگیری ماشین

rankbrain و یادگیری ماشین

RankBrain و سئو

تفاوت کارکرد گوگل قبل و بعد از راه اندازی RankBrain این است که قبل از پیدایش این الگوریتم مهندسین نرم افزار گوگل همواره دست به اصلاح و تغییر الگوریتم های ریاضی خود می کردند تا رتبه و جایگاه سایت ها را در هنگام جستجو تعیین کنند. این فرمول ثابت می ماند تا این که آپدیتی برای آن عرضه شود. RankBrain قسمتی از هسته اصلی موتور جستجوی گوگل می باشد و از سال ۲۰۱۶ به بعد مورد استفاده قرار گرفته است. بنابر این با وجود RankBrain، نتایج جستجو همواره دچار تغییر می شوند و جایگاه سایت ها دارای ثبات نیستند.

 

ساختار لینک های داخلی

راهنمای رسمی سئو گوگل بیان می کند که لینک های داخلی یک مطلب در رتبه بندی آن موثرند. همچنین مطلبی که از صفحه اصلی به آن لینک داده شده است، دارای ارزش بیشتری می باشد.

بنابراین بهینه سازی لینک های داخلی سایت از کلیدی ترین فاکتورهای ارزش گذاری برای صفحات است. همچنین برای بالا بردن سطح تجربه کاربری می بایست از لینک های داخلی مناسب در بین صفحات و مطالب استفاده کرد.

چند نکته در استفاده ازrankbrain برای بهبود رتبه سایت :

از کلمات کلیدی طولانی دوری کنید!

کلمات کلیدی طولانی روشی منسوخ شده و نامتعارف است،

 

وقتتان را برروی کلمات کلیدی کوتاه تر بگذارید

همانطور که گفتم ار کلمات کلیدی طولانی دوری کنید و سمت آنها نروید و به جای آن وقت خود را برروی کلمات کلیدی کوتاه تر بگذارید

 

عنوان ها و توضیحات متا را برای گرفتن CTR بیشتر بهینه کنیم

CTR یک سیگنال کلیدی برای RankBrain می باشد. از هرچیزی که دم دستتان است استفاده کنید، از احساسی کردن عنوان ها نترسید، اتفاق بدی نخواهد افتاد! متاسفانه در کشور ما همه سعی دارند خشک و غیر دوستانه باشند.

 

از عدد ها استفاده کنید!

طبق تحقیقات Buzzsumo ، عدد ها باعث بهتر شدن CTR می شوند. کاربران وقتی عنوانی را که در آن از عدد و حروف استفاده شده باشد را ببینند، برروی آن کلیک می‌کنند.

 

از کلمات توجه آمیز در عنوان هایتان استفاده کنید.

کلمات توجه آمیز رابطه مستقیمی با عنوان های احساسی است، باید بر اساس کلمه کلیدی بهترین کلمه توجه آمیز را استفاده کنید. نمونه هایی از کلمات کلیدی توجه آمیز :

  • موثر
  • نمونه هایی
  • امسال
  • جدیدترین
  • بهترین
  • آموزش

توضیحات متا را فراموش نکنید!

درسته که توضیحات متا تاثیر زیادی در رتبه بندی سئو ندارد اما تاثیر خیلی خیلی خیلی زیادی در CTR دارد.

  1. احساسی بنویسید.

این مورد هم مثل عنوان ها بسیار کار آمد است، اگر توضیحات متایتان را احساسی کنید، برنده خواهید شد!

  1. توضیح دهید که چرا باید برروی لینک شما کلیک کنند

کاربران گوگل بسیار حساس هستند و حتما باید چیزی را به آنها نشان دهید که آنها به دنبال آن هستند

  1. در آخر، کلمه کلیدی را در آن تزریق کنید.

 

سئو وب سایت

سئو وب سایت

بهینه سازی محتوا برای بهتر شدن Bounce Rate و Dwell Time

اگر CTR شما خوب شود و به جایگاه خوبی برسد، و بتوانید کاری کنید که کاربران گوگل برروی لینک شما کلیک کنند، دو سیگنال اساسی دیگر باقی می ماند. Bounce Rate و Dwell Time

قدم اول : Dwell Time را جدی بگیرید! یک فاکتور اساسی است.

زمانی است که یک کاربر در وب سایت شما بعد از کلیک کردن روی لینک سپری میکند. واضح است که هرچقدر کاربر بیشتر در وب سایت شما بماند، و زمان بیشتری را سپری کند بهتر است. اما اگر کاربری بعد از ۲ ثانیه از وب سایتتان خارج شود، الگوریتم RankBrain شدیدا Dwell Time را جدی می‌گیرد.

قدم دوم : چجوری Dwell Time را بالا ببریم و Bounce Rate را کم کنیم؟

  1. جواب کاربر را در ۱۰۰ کلمه اول بدهید!

وقتی کسی برروی لینک شما کلیک می کند طبیعتا به دنبال جواب است و جوابش را باید در ۱۰۰ کلمه اول بدهید! مقدمه چینی نکنید و به آن چیزی را که لازم دارد بدهید.

  1. مقدمه را در حد ۵ تا ۱۰ جمله ادامه دهید و بیشتر از آن مقدمه چینی نکنید!

مقدمه چیزی است که کاربران تصمیم می‌گیرند که بمانند یا بروند و همه چیز به آن بستگی دارد. وقتی کسی در رابطه با موضوعی در گوگل جستجو می کند در رابطه با آن موضوع اطلاعات دارد و نیازی به اطلاعات شما ندارد!

  1. محتوایتان را معنایی و طولانی بنویسید!

طول محتوا بیشتر = Dwell Time بهتر

واضحه که خواندن یک مقاله ۲۰۰۰ کلمه ای بیشتر از خواندن یک پست ۴۰۰ کلمه ای طول خواهد کشید. هرچه بتوانید به کاربر جواب کامل تر و بهتری بدهید، بهتر است.

  1. در محتوایتان اجازه تنفس به کاربر دهید!

خواند ۲۰۰۰ کلمه سخت است. سخت تر از اون اینه که همه آنها متن باشد، و هیچ چیزی معلوم نباشد. خوشبختانه راهکاری هم برای این مورد ساخته شده است، زیر عنوان ها !

زیر عنوان ها محتوای شمارا تکه تکه و تقسیم بندی می‌کنند.تقریبا هر ۲۰۰ کلمه از یک زیر عنوان استفاده کنید.

 

اگر شما تجربه ایی در این زمینه دارید و یا فکر می کنید چیزی از قلم افتاده برای ما بازگو کنید

 

« مطلب بعدی تشخیص وضعیت دامنه در whois
مطلب قبلی » فرق بین inner join,right join ,left join